Kansainvälisyys-ja monikulttuurisuusosaamisen arviointikriteerit:
8. Opettajaopiskelija reflektoi kansainvälisyyden ja
monikulttuurisuuden vaikutuksen koulutukseen ja opettajan työhön omalla
alallaan.
- Hän luo hyvät oppimisedellytykset monikulttuuriselle
opiskeluryhmälle siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja
ohjaus toteutuvat.
- Hän toimii eettisesti ja ammattimaisesti kaikissa
kohtaamistilanteissa.
8.1. Tiedät ammatillisen koulutuksen/korkeakoulun kansainvälisyysstrategian ja käytänteet.
- Opettajaopiskelija tarkastelee ammatillisen koulutuksen/korkeakoulun
kansainvälisyysstrategiaa ja käytänteitä siinä kontekstissa, jossa
opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän pohtii niiden
merkitystä opettajan työhön.
Kansainvälisyys- ja monikulttuurisuusosaamisen osoittaminen:
8. Hän luo hyvät oppimisedellytykset monikulttuuriselle
opiskeluryhmälle siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja
ohjaus toteutuvat. Hän toimii eettisesti ja ammattimaisesti kaikissa
kohtaamistilanteissa.
Olen perehtynyt kirjallisuuden pohjalta siihen, miten monikulttuuriselle opiskelijaryhmälle luodaan hyvät oppimismahdollisuudet ja kirjannut sen blogiini. Kirjoitukseni osoittaa myös sen, että toimin työssäni eettisesti ja ammattimaisesti.
8.1. Olen käsitellyt kansainvälisyyteen liittyviä asioita blogikirjoituksessani täällä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti