8. Kansainvälisyys- ja monikulttuurisuusosaaminen

Kansainvälisyys-ja monikulttuurisuusosaamisen arviointikriteerit:

8. Opettajaopiskelija reflektoi kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden vaikutuksen koulutukseen ja opettajan työhön omalla alallaan.
- Hän luo hyvät oppimisedellytykset monikulttuuriselle opiskeluryhmälle siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän toimii eettisesti ja ammattimaisesti kaikissa kohtaamistilanteissa. 

8.1. Tiedät ammatillisen koulutuksen/korkeakoulun kansainvälisyysstrategian ja käytänteet.
 - Opettajaopiskelija tarkastelee ammatillisen koulutuksen/korkeakoulun kansainvälisyysstrategiaa ja käytänteitä siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat.
- Hän pohtii niiden merkitystä opettajan työhön.

Kansainvälisyys- ja monikulttuurisuusosaamisen osoittaminen:

8.  Hän luo hyvät oppimisedellytykset monikulttuuriselle opiskeluryhmälle siinä kontekstissa, jossa opettajaopiskelijan opetus ja ohjaus toteutuvat. Hän toimii eettisesti ja ammattimaisesti kaikissa kohtaamistilanteissa.

Olen perehtynyt kirjallisuuden pohjalta siihen, miten monikulttuuriselle opiskelijaryhmälle luodaan hyvät oppimismahdollisuudet ja kirjannut sen blogiini. Kirjoitukseni osoittaa myös sen, että toimin työssäni eettisesti ja ammattimaisesti.

8.1. Olen käsitellyt kansainvälisyyteen liittyviä asioita blogikirjoituksessani täällä.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Valmista tuli!

Ammatillinen opettaja vm 2018 Toden totta! Esittelin eilen opettajan osaamisen kehittymissuunnitelmani ja se oli viimeinen pisara! Sain ...